PROBLEM ROZWIĄZANY POŁOWICZNIE, PODSUMOWANIE (16.07.2020):
"Case: koniec umowy 30.07, Koniec ubezpieczenia 3.07
Getin proponuje zwrócić auto do 1.07 i płacić miesiąc za nic, lub zapłacić ubezpieczenie i ubiegać się o zwrot.
Twierdzą ze na rynku to możliwe, ale nie w PZU z którym oni pracują"
Link do wątku Piotra, w którym tak to opisał 18.06.2020r.: https://bit.ly/3fBeiTs
Widząc, że nie uda się tego rozwiązać inaczej, sprawę nagłośniłem na Linked In w tym wątku.
Reasumując problem:
Polisa w umowach auto-abonamentów Idea Getin kończy się miesiąc przed okresem zwrotu samochodu. Czemu tak jest? Nie wiem. Pewnym jest, że jest to wina finansującego, który pojazdy ubezpieczał przed wydaniem.
Idea Getin Leasing proponuje klientom trzy rozwiązania tego problemu:
- Zwrócenie samochodu, miesiąc przed zakończeniem kontraktu. Jednocześnie wymagają płatności raty, za okres, kiedy samochód stoi już, na parkingu Idea Getin po zwrocie.
- Wykupienie polisy Idea Getin Fleet na kwartał, czyli na trzy miesiące. Haczyk tkwi w tym, że klient nie będzie mógł starać się o zwrot za niewykorzystany okres dwóch miesięcy.
- Ubezpieczenie przez klienta samochodu, na kolejny okres, aby klient mógł przez ostatni miesiąc korzystać z samochodu, za który płaci
Pierwsze dwa rozwiązanie są nieuczciwe, trzecie jest dodatkowo jest groteskowe, ponieważ:
- To finansującemu zawsze zależy, na sprzedaży własnej polisy. W tym niewygodnym wypadku, polityka się zmienia i klient ma temat załatwić we własnym zakresie. Gdzie tu logika?
- Idea Getin Leasing obciąża klienta opłatą dodatkową za własną polisę. Warunkowo opłatę za polisę zewnętrzną umarzają, ale tylko, jeśli klient wykupi samochód na koniec leasingu.
- Obsługa klienta deklaruje możliwość uzyskania zwrotu składki za niewykorzystany okres polisy, ale tylko w przypadku ubezpieczenia zewnetrznego.
- W tym rozwiązaniu brakuje podstawy prawnej, pozwalającej uzyskać taki zwrot. Właścicielem pozostaje Getin bez względu na to kto jest użytkownikiem pojazdu.
Nagłośnienie sprawy pomogło rozwiązać problem Piotra.
- Z Piotrem Skontaktowała się Szefowa Marketingu Idea Getin, P. Ewa
- Po indywidualnej zgodzie Prezesa Idea Getin Leasing, Piotr zwrócił samochód w momencie zakończenia obowiązywania polisy komunikacyjnej.
- Następnie Idea Getin Leasing wystawił korektę faktury, kompensując płatności, tak aby Piotr mógł opłacić jedynie wykorzystany okres użytkowania pojazdu
Idea Getin wie o problemie, jednak rozwiązanie problemu ma charakter incydentalny.
- Obrót spraw jednoznacznie wskazuje, że zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres jest indywidualnym odstępstwem od reguły.
- Idea Getin Leasing jest świadoma, że problem występuje, ponieważ to Prezes zatwierdził korektę faktury.
- Pani Ewa poprosiła Piotra o usunięcie posta z Social Mediów.
- Wnoszę po tym, że proceder trwa nadal, mimo naszej interwencji.
Co zrobić, będąc w sytuacji Piotra?
Bazując na naszych doświadczeniach, sugeruję:
- Napisać bezpośrednio do Pani Ewy, lub innej osoby decyzyjnej w dziale marketingu IGL.
Poprosić o rozwiązanie problemu, jak w powyższym artykule.
- Jeśli punkt 1 nie przyniesie skutku, zachęcam do kontaktu mailowego z nami na adres: guru@gururmotive.com
Nie obiecuję podjęcia się każdej sprawy, ale postaram się pomóc, jeśli są ku temu podstawy.
Podziękowania za pomoc
- Dla Pana Krzysztofa Sosnowskiego z Total Fleet Solutions, za bezinteresowną, oraz ekspresową analizę sprawy, pod kątem prawnym.
- Dla Pana Wojciecha Drzewieckiego z IBRM Samar, za pomoc w nawiązaniu kontaktu z Idea Getin Leasing,
- Dla Pani Ewy, za rozwiązanie problemu Piotra
Nie usuwamy naszych treści, zarówno z Social Media, jak i forum.Gurumotive.com
- Pani Ewo, mając na uwadzę Pani prośbę o usunięcie naszych wpisów, informuję, że staramy się nie usuwać naszych treści z sieci.
- Z przyjemnością poinformujemy naszą ponad piętnastotysięczną społeczność, o trwałym rozwiązaniu przez Was problemu związanego ze zwrotem samochodów.
W razie pytań zapraszam do kontaktu: iwo@gurumotive.com