• PROBLEM
  • [ROZWIĄZANE] HESTIA/ INTRUM: PRÓBA WYŁUDZENIA NA "WZNOWIENIE" POLISY

Cześć i czołem.

Ostatnio spotkała mnie nietypowa sytuacja, którą dzisiaj postrzegam jednoznaczenie jako próbę wyłudzenia.

Chronologia:

- Styczeń 2017, kupiłem sobie na wyprzedaży+ promocji pracowniczej Skodę Octavię 3 1.4 TSI 150KM

Zakup w kredycie VWFS, ubezpieczony przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy w TU Hestia

- 24.11.2017, zgodnie z planem, po niecałym roku eksploatacji, sprzedałem ten samochód na podstawie umowy komisowej.

Sprzedaż zgłosiłem Hestii:

- 16.02.2018, po trzech miesiącach (!) Hestia przelała mi zwrot składki.

I tutaj ta historia powinna się skończyć..

11.2020 dostaję wyrok sądowy, z informacją, że mam zapłacić 920zł za.. polisę Skody Octavii SL9298A..

Hestia sprzedała dług firmie Intrum:

Link do Rejestr IO

24.11.2020 Sprawę opisałem oraz przesłałem na adres wskazany na infolinii: pd.kontakt@intrum.pl

Odpowiedź wygląda tak:

Dzisiaj:

  • Minął termin egzekucji należności, zasądzony na wniosek Intrum
  • Po przekazaniu kompletu informacji do Intrum, nie dostałem wiążącej odpowiedzi, lecz “Prośbę o kontakt telefoniczny”.

Co w takiej sytuacji polecacie zrobić?

    Dzwoń, ale nagrywaj każdą rozmowę. Nadmień, że przedstawiłeś wszystkie dokumenty, które podważają zasadność prowadzonej przeciwko Tobie sprawy.
    Jak niczego się nie dowiesz, napisz im pismo i wyślij za potwierdzeniem odbioru, tak żebyś miał czarno na białym, że odebrali.
    W piśmie opisz sytuację, iż przedstawiłeś dokumenty, które podważają zasadność toczącego się postępowania wobec Ciebie i prosisz o przesłanie potwierdzenia umorzenia sprawy w terminie do 7 dni od otrzymania pisma.
    Miałem sytuację podobną, przez telefon mnie straszyli, mailami straszyli. Listownie załatwione.

      Cześć,
      W mojej Kancelarii Prawnej prowadzimy już ze cztery takie sprawy.
      Twoja jest o tyle ciekawa, że minął termin - czyli z jednej strony mają oczywiście nieistniejące roszczenie, z drugiej strony mają prawomocny wyrok od którego nie bardzo już się można odwoływać. Ale mam ze trzy czy cztery fajne pomysły na tę sprawę. Jak będziesz chciał - to zadzwoń/napisz w wolnej chwili. Generalnie na tym etapie jest szach - jednak jak chwilę pogłówkować to my też możemy ich zaszachować.

        Przychodzi Klient do kancelarii.

        • Panie Mecenasie, bo dostałem ostatnio taki dziwny papier z sądu. Jakiś nakaz zapłaty.
        • kiedy Pan to dostał?
        • no będzie ze trzy tygodnie

        XD

          20 dni później

          Fakty mamy takie:

          • 24.11.2017 Wypowiedzenie polisy 450000106471, zgłoszenie u ubezpieczyciela

          • 16.02.2018 Wpływ zwrotu za nadpłacony okres polisy 450000106471

          • 02.02.2018 Hestia samoczynnie zawarła polisę. numer 901201165489 na samochód, który zbyłem

          • wt., 24 lis 2020, 13:28 do pd.kontakt@intrum.pl

          Sprawę zgłosiłem do wyjaśnienia w Intrum.
          Przesyłając potwierdzenie otrzymania zwrotu z Hestii, który jest potwierdzeniem skutecznie wypowiedzianej polisy.

          • pon., 21 gru 2020 o 17:06

          Skontaktowałem się z Infolinią Hestii, trafiając na pomocnego doradcę (większość to ludzie z przypadku).

          Pomocny doradca zgłosił problem, oraz przesłał mi potwierdzenie mailem:
          Mail od: obslugainfolinii@ergohestia.pl

          Szanowny Panie,

          w nawiązaniu do rozmowy telefonicznej uprzejmie informuje, że zgłoszenie dotyczące prawidłowego rozliczenia polisy o nr 450000106471, anulowania polisy 901201165489 oraz weryfikacji kwestii związanej ze sprzedażą należności i skierowaniem sprawy do Kancelarii Zewnętrznej i Sądu, z jednoczesnym rygorem poddania się zajęcia komorniczego, zostało skierowane do właściwego działu.

          Jednocześnie informuje, że przekazałem również sprawę swojemu bezpośredniemu przełożonemu w celu nadania sprawie trybu priorytetowego.

          Dzisiaj

          Zero odpowiedzi z hestii, Intrum dalej windykuje..

          @PiotrKodziski sprawy o których wspominasz to Hestia?

            4 dni później

            ROZWIĄZANE

            "Dzień dobry,

            kontaktuję się w sprawie zgłoszenia z 21.12.2020, dotyczącego działań windykacyjnych z tytułu umowy ubezpieczenia nr 901201165489. Za pośrednictwem p. Moniki Stawińskiej (profil na linkedin), dzisiaj otrzymałam informację, że nadal nie uzyskał Pan odpowiedzi. W imieniu ERGO Hestii przepraszam za to zaniedbanie obsługowe - wstępnie ustaliłam, że ww. umowa została anulowana 30.12.2020, a Intrum Sp. z o.o zakończył wszelkie działania windykacyjne.

            Obecnie oczekuję na szczegółowe wyjaśnienia, dotyczące przebiegu sprawy (przyczyna wszczęcia czynności windykacyjnych). Po wyciągnięciu wniosków, skontaktuję się z Panem ponownie."

              IwoLubina zmienił tytuł na [ROZWIĄZANE] HESTIA/ INTRUM: PRÓBA WYŁUDZENIA NA "WZNOWIENIE" POLISY.
                14 dni później

                Oszczędzę Wam wszystkich szczegółów, w żołnierskim skrócie sprawa wygląda tak:

                -21.12.2020, wskutek Pana kontaktu z infolinią ERGO Hestii, z infolinią ERGO Hestii, wszczęto procedurę reklamacyjną i w wyniku uznania zasadności skargi, 30.12.2020 anulowano bezpodstawnie wystawioną polisę nr 901201165489 i wystosowano do Spółki Intrum wniosek o zaniechanie dalszych czynności egzekucyjnych.
                -Pismem z 07.01.2020 Spółka Intrum powiadomiła Pana o zakończeniu działań w sprawie.

                Podsumowując, wskutek błędu operatora niezasadnie uruchomiono proces windykacyjny. Na eskalację sprawy wpłynął brak reakcji na kierowane od 01.03.2018 pisma informujące o należności. Z przykrością przyznaję, że przez zaniedbanie pracownika ERGO Hestii, znalazł się Pan w tak krytycznej sytuacji. W imieniu ERGO Hestii przepraszam za narażenie Pana na stres i inne negatywne skutki ww. działań. Choć zawiódł tu wyłącznie czynnik ludzki, a okoliczności były incydentalne, by wyeliminować podobne przypadki, zwiększyliśmy kontrolę w obszarze operacyjnym. Ufam, że pomimo tego doświadczenia, rozważy Pan naszą ofertę, przy kolejnym wyborze ubezpieczyciela. Pozostaję do dyspozycji.

                Reasumując: wielkie podziękowania dla Pani Justyny Kalkowskiej oraz Pana Karola Godlewskiego 🙂

                  Hej! po pierwsze ciesze się Iwo że tak fajnie ci się rozwija te forum a co do hestii jak i całej jej grupy (czyli MTU, YCD, pocztowe) to sytuacja powtarza się u wielu naszych klientów więc zgadzam się z toba że jest to swego rodzaju próba wyłudzenia pieniędzy od klienta. Podobnie jest z rekalkulacją składki dla nowonabywców 😉

                    KamilPapis Dzięx! Mamy tam kontakt do pomocnej osoby, jeśli będziesz kiedyś coś tam potrzebował to pisz śmiało do mnie, myślę że mogę skutecznie pomóc w takich sytuacjach.

                    PZDR WRL 😃

                      6 dni później
                      Napisz odpowiedź...