Cześć i czołem. Jak każdy Polak, jeżdżę “szybko ale bezpiecznie”. 😆
Niestety, mimo tego zgromadziłem 20 punktów karnych.
- 26.12.2019, czyli w drugi dzień świąt o godzinie 9 rano wygrałem 10 punktów, za 92 km/h na dopuszczalne 50.
Droga dwujezdniowa, widoczność świetna, kompletny brak ruchu innych pojazdów.
- 06.02.2020, 4 punty karne. Prędkość przekroczona o 22km/h.
Droga dwujezdniowa, widoczność świetna, prędkość bardzo podobna do innych uczestników ruchu drogowego.
- 01.08.2020 6 punktów karnych. 90km/h na ograniczeniu do 50km/h.
Droga dwujezdniowa, widoczność świetna, prędkość bardzo podobna do innych uczestników ruchu drogowego.
Tak wygląda droga na której dostałem ostatni mandat oraz punkciki:
Rocznie robię ponad 40 000km, jeżdżę nowym i sprawnym samochodem, uważam, że jestem dobrym kierowcą.
Mimo to, system uznał, że jeśli jeszcze raz przekroczę prędkość, to moje uprawnienia do kierowania samochodu zostaną anulowane. Postanowiłem więc zapisać się na…
“Szkolenie dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego”
W telegraficznym skrócie:
- Koszt: 350zł.
- Miejsce: Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego.
- Szkolenie można odbywać raz na 6 miesięcy.
- Aby przystąpić do szkolenia trzeba mieć więcej niż 6 punktów karnych oraz minimum 1 rok prawo jazdy.
- Szkolenie nie kończy się egzaminem. Wystarczy przyjść i być.
Jak się zapisać?
Ja znalazłem stronę WORD Katowice, gdzie proces jest ładnie opisany.
Wypełniłem formularz PK, wpłaciłem 350zł na konto WORDU, oraz przesłałem komplet dokumentów mailem na adres szkolenia@word.katowice.pl.
Potwierdzenia udziału w szkoleniu się nie spodziewałem. Nie zawiodłem się, WORD nie przesyła potwierdzenia otrzymania formularza 😅 Próbowałem się dodzwonić, żeby potwierdzić poprawność uzupełnionych dokumentów. Tutaj też WORD godnie reprezentuje poziom instytucji rządowych. Dodzwonić się nie udało 🤣
Pochwalić muszę natomiast czas realizacji:
- 01.08 podjąłem decyzję o zmniejszeniu liczny punktów karnych.