Witajcie, taka sytuacja:
końcem 2018 roku wziąłem w Alior Lesaing Renault Master. Samochód używany sprowadzony z Francji. Po ponad roku wyszło, że auto ma inny nr VIN w dowodzie względem nr na nadwoziu. Okazało się to przy okazji zamawiania jakieś części i o dziwo wcześniej normalnie zrobiłem badanie techniczne (diagnosta nie sprawdził widocznie). Dostawca też robił badanie przed przerejestrowaniem pojazdu czyli 2x nikt tego nie wykrył. W momencie kiedy oglądałem samochód był on na blachach z Francji, potem wpłaciłem 45% wartości do Alior, odebrałem dowód + tablice a następnie samochód. Sprzedający sprowadził identycznych pojazdów chyba z 10 więc podejrzewam przypadkowe zamienienie dokumentów. Najprawdopodobniej była to jedna seria i auta różniły się tylko ostatnią cyfrą w nr VIN (u mnie tak jest właśnie).
Oczywiście próbowałem się kontaktować z dostawcą, obiecywał sprawę załatwić ale spełzło to na niczym.
Firma, która była sprzedającym to:
Auto - Lider Andrzej Idec
Kotowa Wola 150
37-416 Zbydniów
NIP 867 001 29 89
Z tym, że wszelkie sprawy załatwiałem z Krystianem Idecem, to zdaje się syn.
Wtedy napisałem do Aliora jako właściciela.
W datach wygląda to tak:
2018.12.14 - umowa (24 miesiące więc kończy się w tym roku)
2020.01 do 2020.03 - próby załatwienia sprawy bezpośrednio z dostawcą, które nic nie dały
2020.03.13 - zgłoszenie sprawy do Alior Leasing (telefon+mail)
I od tego czasu wysyłam maile, dzwonię na infolinię aby ciągle usłyszeć, że sprawa jest w toku, że kontaktują się z dostawcą itd itp. Ostatnio konsultant poinformował mnie, że do 15.08 dostawca ma termin na wyjaśnienia, obiecali wrócić z informacją. Ponieważ się jej nie doczekałem zadzwoniłem ponownie i okazuje się, że termin był ale do 15 ale lipca a nie sierpnia. Po raz kolejny obiecali informację ale nic z tego.
Zostały niecałe 4 miesiące do końca umowy i zaczynam się martwić bo wykupie auto, które będzie niesprzedawalne. Moje mailowe prośby/groźby do Aliora to jak walenie głową w ścianę, nie idzie porozmawiać z nikim kompetentnym. Z tego co się dowiedziałem to nawet nie wysłali nikogo do dostawcy.
Dzisiaj dostałem maila od Aliora, że dostawca zobowiązał się do korekty faktury… w kwestii doprowadzenia papierów do stanu normalnego dalej nic nie wiem.
Dowód:
VIN na aucie:
I samo auto: