Carefleet zwrot pojazdu. 2363 zł dopłaty. Słusznie? Jaka jest Wasza Opinia?
Zwrot auta po wynajmie długoterminowym zawsze budził wiele emocji.
Dopłaty za ponadnormatywne zużycie reguluje przewodnik zwrotu pojazdu PZWLP.
Przeglądając forum, można odnieść wrażenie, że najlepszą opinią cieszy się Volkswagen Financial Services, oraz Leaseplan. Często, mimo niewielkich zarysowań, finansujący przyjmuje pojazd kompletnie bez żadnych dopłat.
W 2018 założyłem Wynajem długoterminowy samochodów w Polsce. Jest nas 23 000. Większość członków, to faktycznie kierowcy nowych samochodów.
Wśród społeczności panuje consensus, że niesłusznie naliczone dopłaty to rzadkość, a nieuczciwe praktyki to domena kilku finansujących. Opowieści z YT, o dopłatach do zwrotu, po kilkanaście tysięcy złotych to bullshit.
Jednak dzisiaj na grupie pojawił się post, który podważa powyższe słowa.
Zwrot samochodu do Carefleet, dopłata za porysowane zaślepki Isofix. A następnie propozycja likwidacji szkody z Auto Casco. Czy Carefleet uczciwie podchodzi do tematu zwrotu pojazdu?
Ciekawi mnie, jak Wy odbierzecie tą sprawę..
Takie pytanko - oddałem auto po 2 lata (Carefleet), rzeczoznawca na zlecenie Carefleet wycenił ponadnormatywne na 2363 brutto (w tym rysy na osłonach isofix i rysy na nakładce oparcia - plastik z tyłu fotela).
Carefleet w mailu zaproponował że dopuszczalne jest zgłoszenie stwierdzonych szkód z obowiązującej podczas umowy polisy AC w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania wiadomości.
Warto?
PS. Żadnych wcześniejszych szkód nie mam.
PS2. Jest jeszcze info, że „opłata (po weryfikacji) pojawi się w najbliższej fakturze.
Opłaty po weryfikacji uwzględniają amortyzację.” - czy należy rozumieć że Carefleet potencjalnie obniży ?
Link do dyskusji znajdziecie TUTAJ.
Trzy rzeczy budzą moją wątpliwość.
Po pierwsze zakres uszkodzeń, dotyczy dość kosmetycznych uszkodzeń.
Po drugie… CFMy bronią się przed zgłaszaniem szkód z AC, przed zwrotem pojazdu.
O dziwo, Carefleet zachęca do likwidacji szkód z polisy, oraz zaskakująco szybko podsuwa rozwiązanie. 🤔
Po trzecie… jak z AC zlikwidować uszkodzenie zaślepek ISOFIX?
Tak wygląda kosztorys(?) rzeczoznawcy(?), na podstawie której Carefleet planuje wystawić fakturę.
Kosztorys, to z definicji szczegółowa specyfikacja naprawy pojazdu, w której znaleźć się powinny następujące elementy:
- lista napraw niezbędnych do przywrócenia stanu samochodu sprzed wypadku,
- lista części zamiennych które są do wymiany, a które do naprawy,
- cena,
- producent,
- dostawca części,
- (zamiennik/oryginalne),
- koszt robocizny fachowca/fachowców
Nie byłbym specjalnie czepialski, gdyby nie fakt, że tutaj nie ma nawet wyceny poszczególnych uszkodzeń.
Dla porównania, tak wygląda rzeczoznawstwo, z innej aukcji poleasingowej: KLIK
Jak wyglądają wskazane uszkodzenia?
Kratka zderzaka:
Uszkodzenie mechaniczne (ubytek) w oponie.
Uszkodzenie mechaniczne zaślepki Isofix 😆
Carefleet używane samochody sprzedaje przez carefleet.otomoto.pl, oraz aukcje.efl.pl gdzie dostęp mają zarejestrowani partnerzy.
Ten samochód jest wystawiony przez firmę Citi Motors, za cenę wyższą niż wartość rezydualna. Był także wystawiony przez firmę getruck.pl, również za 119 900zł.. Nie pojawił się natomiast na aukcji online, ani na otomoto finansującego. Nie wiemy jadnak, czy komis Citi go kupił, czy też oferuje samochód, należący nadal do finansującego.
Samochód, BMW 320i Sportline F31, jest sprzedawany za cenę wyższą niż wartość rezydualna z umowy.
Nadmienić należy, że samochody z tak niewielkimi uszkodzeniami, zazwyczaj są sprzedawane bez napraw. Nasze doświadczenia, związane z Idea Getin Leasing pokazują, że jeśli samochód jest sprzedawany z zyskiem, to jest to podstawą, do podważenia dopłaty za ponadnormatywne zużycie.
Jakie jest Twoje zdanie?
Moje zdanie jest takie, że Carefleet naraża swoją opinię. Straty wizerunkowe są większe niż zysk z dopłat do zwrotu.
Niestety, takie zachowania odbijają się na całej branży.
Wiem, że wiele osób może wyrobić sobie negatywną opinię, na podstawie naszych publikacji.
Problemy z najmem biorą się z braku wiedzy klientów, oraz nieuczciwych praktyk kilku podmiotów.
Sam model finansowania HRV jest bardzo dobry, szczególnie w świetle zmian w leasingu 2021.
Wyrób sobie własny punkt widzenia, w oparciu o wiarygodne informacje.