Mam 530e w Arvalu z oponami zimowymi.
Auto odbieranie od dealera w styczniu i wydane na zimowych Pirelli przód 245, tyl 275. Żadnych problemów, dealer również nic nie mówił. Auto w pakiecie M-Sport oraz opony RunFlat.


Cóż… dzisiaj dostałem od doradcy z ASO tabelkę homologacji do serii 4. Wg niej na zimę dla 18 cali (tyle musi być ze względu na sportowe hamulce) przewidywane są jedynie 4 koła w takim samym rozmiarze (225/45/18 8J) - mam te tabelkę w PDF. Słysząc, że jakieś salony oferują mi zimowe ogumienie mieszane (dostałem takie oferty z ASO) lub zimowe ogumienie o jednym rozmiarze do naciągnięcia na letnie mieszane felgi (takie oferty tez dostałem z ASO) bardzo mocno się dziwił i stwierdził ze nie wie skąd takie pomysły, bo owa tabelka jest jedna i nie zmieniona dla serii 4 od (chyba) 4 lat kiedy był facelift. Stwierdził, ze skoro jakieś ASO to proponuje to w sumie potem u nich można się kłócić ze przecież samo zakładali opony, jeśli to by spowodowało jakieś usterki xdrive 🤷🏻‍♂️ jednocześnie zaznaczył ze w listopadzie ceny kół na pewno będą niższe bo będzie sezon i będą większe dostawy.

    AlanPol Ciekawy temat. Faktem jest, że Arval sam ubezpiecza swoje samochody, więc TU nie odmówi im wypłaty, ze względu na zły rozmiar ogumienia 😃

      4 dni później

      Panowie, więc jak finalnie jest z tymi oponami zimowymi? Można mieszane, czy ten sam rozmiar = nowe felgi?
      Również odbieram 430ix w grudniu.

      @IwoLubina , ty śmigasz 430i, jak to wygląda u Ciebie?

        Panowie, więc jak finalnie jest z tymi oponami zimowymi? Można mieszane, czy ten sam rozmiar = nowe felgi?
        Również odbieram 430ix w grudniu.

        Iwo, ty śmigasz 430i, jak to wygląda u Ciebie?

        • villu odpowiedział na to.

          Ja już zamówiłem kompletne koła z ASO. Nie chcę się za 3 lata z kimś wykłócać, że coś padło przez jakieś kombinacje. Jest homologacja, dostałem tabele, zdecydowana większość ASO pisała to samo - na zimę jeden rozmiar kół i tego się trzymam.

            Też zgłębiłem temat, faktycznie jeden rozmiar na zimę.

              Lukasz_So a czy myślałeś już o jakimś zabezpieczeniu keylessa? jest kilka rozwiązań “bezinwazyjnych”. Sam nie wiem co o tym myśleć.. czy zwykłe etui i polegac w razie czego na AC i GAPie (i płakać za furką ;( )

                13 dni później

                villu Po co brałeś dostęp bezkluczykowy, skoro teraz chcesz go zabezpieczać? 😃

                  IwoLubina Iwo, przecież to były gotowe konfiguracje 🙂 a składając wniosek już było za późno, żeby Alphabet przeliczył warunki.

                    9 dni później

                    villu Jest to jakiś argument 😃 Masakra z nimi, niby fabryczne finansowanie, a klient nadal niepotrzebnym elementem układanki tam jest…

                      IwoLubina już się dowiedziałem, że ASO może przy odbiorze wyłączyć te funkcje wiec po problemie 😉

                        Z tej tabelki wynika że nie przewidują 19′' na zimę ??

                          ivyuni dokładnie. 18 cali, równy rozmiar przód i tył.

                            Dziwne że Vmax 240 a auto ma 250

                              ivyuni Normalne, często, szczególnie w samochodach z DE, były przylepiane we wnętrzu karteczki informujące, jaką prędkość maksymalną można osiągać na ogumieniu zimowym

                                Napisz odpowiedź...